Rodzaje reklamy zewnętrznej.

Reklama zewnętrzna w widoczny sposób zdominowała miejską przestrzeń. Jest to zjawisko nierozerwalnie związane z funkcjonowaniem współczesnego świata przepełnionego konsumpcją. Trudno sobie wyobrazić krajobraz wielkiego miasta, który nie byłby przepełniony różnego rodzaju reklamami. Są one niezwykle istotnym aspektem kampanii marketingowych regionów, zwłaszcza dla przedsiębiorstw lokalnych. Chcąc zaistnieć na rynku i w świadomości klienta, firma powinna zainwestować w reklamy zewnętrzne. Dostępnych jest kilka typów – więcej na setel.pl .

Typy reklamy zewnętrznej.

Badania wskazują na skuteczność reklamy zewnętrznej. Przyciąga ona wzrok klienta i zwiększa prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na skorzystanie z usługi. Reklama zewnętrzna stale się rozwija i przybiera coraz to nowe formy, nierzadko zaskakujące kreatywnością. Obok marketingu internetowego reklama typu outdoor jest najchętniej wybieranym rozwiązaniem.

Cechuje ją wielki format, nowoczesne nośniki i często niestandardowe rozwiązania. Obejmować może szerokie spektrum mediów: od plakatów do zmieniających się kolorowych świateł. Jej głównym celem nie jest przekazanie klientom szczegółowych informacji, lecz zwrócenie uwagi i zapadnięcie w pamięć konsumenta. Skuteczna reklama zewnętrzna cechuje się nagromadzeniem elementów plastycznych i chwytliwym hasłem, które przyczyni się do kojarzenia danego produktu z daną marką.

Najpopularniejszych jest kilka typów, od wolnostojących po te wędrujące po całym terenie miasta:

-Billboardy reklamowe – w widoczny sposób wspierają budowę wizerunku. Zwiększają szansę dotarcia przekazu do dużej liczby odbiorców. Najlepiej umieścić je przy ruchliwych autostradach

-Reklamy na budynkach – są to duże reklamy, zgrane z tłem nieruchomości. Właściciele budynków coraz częściej udostępniają przestrzeń reklamodawcom.

-Środki komunikacji miejskiej – jest to rozwiązanie innowacyjne. Oklejenie środków transportu umożliwia dużą mobilność reklamy i zapewnia, że dotrze ona do różnych miejsc i typów klientów.

-Światła uliczne- są to niewielkie tablice ogłoszeniowe umieszczane w ruchliwych miejscach, np na deptakach. W ostatnich latach stały się ważnym elementem miejskiego krajobrazu.

-Plakaty, afisze i różnego rodzaju szyldy – to najstarsze formy reklamy zewnętrznej, jednak nadal cieszą się dużą popularnością ze względu na relatywnie małe koszty.

– Car wrapping – treści marketingowe umieszczane na samochodach poprzez oklejenie je przekazem reklamowym.

Wydatki na tego typu reklamy ciągle rosną. Segment ten stale się rozwija. Reklamy outdoor lub też out of home odgrywają dużą rolę w promocji firmy. Odpowiednio wybrana strategia pozwala na odróżnienie się od innych firm oferujących podobne usługi, dlatego warto zadbać o dobrą reklamę. Pozwala dotrzeć do klienta poza jego miejscem zamieszkania. Reklama zewnętrzna pozwala na promocję produktu przy jednoczesnym szacunku do prywatności klienta. Umieszczenie reklamy w przestrzeni publicznej gwarantuje, że dotrze ona do różnego typu osób. To decyduje o ich skuteczności.

Author: lilja.pl